Главная


Курс обмена валют
гороскоп

Новини дня
Запорожский областной совет
Запорожская областная государственная администрация
Каменско-Днепровский районный совет
Каменско-Днепровская районная государственная администрация
Государственная налоговая администрация в Запорожской оласти


Про пільги, які має населення, що проживає на території зони спостереження Запорізької атомної електростанції

04.jpg

Сьогодні я ділюся з читачами газети «Новини дня» своїми думками. Живучи в районі розташування атомної і теплової станції, ССВЯП, золовідвалу, а тепер ще комплексу з переробки радіоактивних відходів, в даний час вже не замислюєшся: чи небезпечно це? Просто живеш собі, і радієш життю, але те, що відбувається навколо... трохи, часом, засмучує.
Дуже хотілося б, щоб наш район був для інвесторів кладайком, щоб вони, образно кажучи, в черзі стояли за можливість відкрити у нас виробництво з високооплачуваними робочими місцями.

Запрошую читачів газети «Новини дня» надсилати в редакцію або на мою електронну адресу свої пропозиції щодо створення інвестиційної привабливості Кам'янки-Дніпровської. А поки читайте моє листування
з інформаційним центром ВП «ЗАЕС».

Міністерство енергетики та вугільної промисловості України
Державне підприємство «Національна атомна
енергогенеруюча компанія «Енергоатом»
ВП «Запорізька АЕС» Управління роботи з громадськістю та ЗМІ

Депутату Кам’янсько-Дніпровської
міської ради Алергушу І.Г.

Шановний Іване Георгійовичу!
Інформаційний центр Запорізької АЕС, на разі, не знайшов офіційних джерел інформації, де ще в світі є «скупчення» на території одного району атомної, теплової електростанцій, золовідвалу, сховища відпрацьованого ядерного палива та комплексу з переробки радіоактивних відходів і які пільги має населення, що проживає поблизу таких об’єктів.
В Енергодарі – місті-супутнику Запорізької АЕС є тільки два енергетичних підприємства - Запорізька АЕС і Запорізька ТЕС, а все інше, що ви перераховуєте - це окремі шматочки їх технологічного процесу.
Дійсно на проммайданчику Запорізької АЕС знаходиться власне сухе сховище відпрацьованого ядерного палива (ССВЯП) і сучасний комплекс з переробки радіоактивних відходів (КП РАВ).
Однак, хотілося б звернути вашу увагу на те, що поводження з радіоактивними відходами (РАВ) є невід'ємною частиною будь-якої атомної електростанції. На Запорізькій АЕС – це передбачено проектом, починаючи з пуску енергоблока №1. І те, що ми зараз виконуємо стосовно поводження з РАВ, фактично є лише реконструкцією і модернізацією діючих виробничих потужностей з використанням більш сучасних технологій на заміну застарілих. Модернізований комплекс реалізується для приведення системи поводження з РАВ у відповідність до сучасних вимог, а також для забезпечення можливості передачі РАВ на остаточне захоронення. Процес переробки РАВ на станції існує з початку експлуатації і стосується тільки РАВ Запорізької АЕС.
З приводу майданчика ССВЯП. В даний час, ССВЯП побудовані і експлуатуються в багатьох країнах світу, як на АЕС, так і на спеціальних майданчиках. Їх проектний термін експлуатації - від 30 до 100 років. Сухе зберігання відпрацьованого ядерного палива більш надійне і безпечне, ніж мокре (у водному середовищі в басейнах). Сухе зберігання ВЯП є проміжним - тобто, після закінчення певного часу, паливо необхідно буде направити на переробку або остаточне поховання. Однак після періоду сухого зберігання ВЯП, його рівні випромінювання і температура будуть набагато нижчими, що значно полегшить поводження з ним.
Сухі системи зберігання ВЯП, згідно з останніми даними, реалізовані в Росії, США, Канаді, Німеччині, Швейцарії, Іспанії, Бельгії, Швеції, Великобританії, Японії, Вірменії, Словаччині, Чехії, Аргентині, Румунії, Болгарії, Угорщині, Україні та Литві.
На майданчику ССВЯП Запорізької АЕС знаходиться відпрацьоване ядерне паливо тільки з її енергоблоків.
Радіаційний стан на території санітарно-захисної зони ЗАЕС (у радіусі 2,5 км від станції) і в 30-ти кілометровій зоні спостереження знаходиться на рівні природного фону, характерного для регіону розташування станції. Жодного впливу ССВЯП на рівень радіаційного фону в регіоні розташування ЗАЕС не виявлено.
За весь період експлуатації на території майданчика сухого сховища відпрацьованого ядерного палива ВП ЗАЕС не зафіксовано порушень меж і умов безпечної експлуатації. Контроль радіаційних параметрів експлуатації ССВЯП проводиться згідно з регламентом радіаційного контролю, узгодженим з Держатомрегулювання та Державною санітарно-епідеміологічною службою Міністерства охорони здоров’я України. Щорічно на адресу Держатомрегулювання надсилаються звіти стосовно параметрів експлуатації ССВЯП та параметрів навколишнього середовища у регіоні розташування сховища.
Завантаження відпрацьованого ядерного палива у контейнери ССВЯП, їх встановлення і експлуатація на майданчику ССВЯП здійснюються під постійним контролем МАГАТЕ.
Відмова від використання ССВЯП на ВП ЗАЕС призведе до суттєвих додаткових витрат, пов’язаних з технічним забезпеченням вивозу відпрацьованого ядерного палива з енергоблоків ВП ЗАЕС за межі майданчика і, особливо, з вивезенням відпрацьованого ядерного палива, яке зберігається на ССВЯП.
Результати експлуатації ССВЯП, висновки міжнародних експертів, висновки державної інспекції, яка знаходиться на ВП ЗАЕС і постійно контролює експлуатацію ССВЯП, підтверджують, що ССВЯП не впливає на навколишнє середовище і населення зони спостереження.
Окремо дозвольте зупинитись на пільгах, які має населення,що проживає на території зони спостереження Запорізької атомної електростанції.
Згідно зі статтею 12 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» населення територій, на яких розміщуються ядерні установки, має право на соціально-економічну компенсацію ризику від їх діяльності, у тому числі на:
- створення та підтримання у справному стані спеціальної соціальної інфраструктури;
- пільги з оплати за спожиту електричну енергію за тарифом, що встановлюється відповідно до Закону України «Про електроенергетику» для населення, яке постійно проживає в 30-кілометровій зоні атомних електростанцій.
Спеціальна соціальна інфраструктура - це об'єкти, призначені для забезпечення життєдіяльності населення, яке проживає в зоні спостереження, зокрема навчальні заклади, заклади охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, комунікаційні об'єкти житлово-комунального господарства, мережі постачання електроенергії, газу, тепла, води та водовідведення, будівлі та споруди, призначені для їх обслуговування, автомобільні дороги, системи зв'язку тощо, що використовуються при аварії на ядерних установках.
Платником збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, є експлуатуюча організація (оператор), яка сплачує збір у розмірі один відсоток обсягу реалізації електроенергії, що виробляється на атомних електростанціях України, за відповідний період (без урахування ПДВ).
Статтею 17 Закону України «Про електроенергетику» передбачається, що тариф на електроенергію для населення, яке постійно проживає у 30-кілометровій зоні атомних електростанцій, встановлюється у розмірі 70 відсотків діючого тарифу для відповідної групи населення.
Законом України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» передбачається, що кошти від збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, спрямовуються у вигляді субвенції із спеціального фонду Державного бюджету України до спеціальних фондів бюджетів обласних, районних, міських рад монофункціональних міст - супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд, на територію яких поширюються відповідні зони спостереження платників збору, і розподіляються між цими бюджетами у такому співвідношенні:
- обласні бюджети - 30 відсотків;
- бюджети районів та міст обласного підпорядкування зон спостереження (за винятком монофункціональних міст - супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд) - 55 відсотків;
- бюджети монофункціональних міст - супутників ядерних установок - 15 відсотків.
Розподіл коштів збору між спеціальними фондами бюджетів обласних, районних та міських рад міст обласного підпорядкування здійснюється з урахуванням питомої ваги чисельності населення, яке проживає в зонах спостереження цих адміністративно-територіальних одиниць, та пропорційно до обсягу товарної продукції підприємств ліцензіата, розташованого на відповідній території, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Використання коштів соціально-економічної компенсації ризику із спеціальних фондів місцевих бюджетів здійснюється виключно за напрямами і в порядку, встановленими Кабінетом Міністрів України.
Контроль за цільовим використанням коштів соціально-економічної компенсації ризику місцевими органами державної влади та органами місцевого самоврядування здійснюється відповідно до Закону.
Обласні, районні та міські ради щоквартально звітують перед населенням про використання коштів соціально-економічної компенсації ризику із спеціальних фондів відповідних місцевих бюджетів шляхом публікації звітів у періодичних виданнях органів місцевого самоврядування.
Таким чином, у розтушуванні на території одного району перерахованих вами об'єктів немає нічого особливого і від їх одночасного функціонування нічого не відбувається. Кожен об'єкт працює сам по собі і ніякого сукупного і нового ефекту від їх розташування на одній території не виникає. Перераховані об'єкти, як окремо, так і разом є безпечними, з дотриманням екологічних норм, передбачених державою, і через їх розташування на одній території не відбувається ніяких понадпроектних і ненормованих викидів, не виникає нових ефектів від їх сусідства.
Л.І. Меркулова, з повагою,
начальник Інформаційного центру ВП «Запорізька АЕС»